Laikus bringások szájából gyakran hallani az alábbi mondatot:

 "Vettem egy bringát 200 000 Ft-ért. Ehhez tuti nem kell hozzányúlni legalább 5 évig, mert ez bírja a gyűrődést." 

Pedig nem így van.

Minél könnyebb, spécibb (és drágább) egy kerékpár, annál több figyelmet, karbantartást igényel.

A “karbonváz” kifejezés csak annyit jelent, hogy egy váz karbon kompozit anyagból készül, és általában drágább az előállítási költsége, mintha alumíniumból gyártanák. Azonban ugyanolyan minőségi lépcsők vannak különböző karbonvázak között, mint az alumínium vázaknál.

 

                                                                                                                                                     A pedál szerepe kettős: nemcsak egy forgáspont, mellyel képesek vagyunk a hajtómű körkörös mozgatására, hanem - a nyereghez és a kormányhoz hasonlóan - a testünkkel folyamatosan érintkező pont, így kényelemérzetünket is nagymértékben befolyásolja. A pedálszerkezet elve egyidős a kerékpár feltalálásával (még a láncot is megelőzi), de azért igen sokat fejlődött az elmúlt bő 150 év során.

                                                                                                                             A kerékpáron elfoglalt testhelyzet meghatározó mind a teljesítmény, mind a kényelem szempontjából. Egyik elsődleges meghatározó paraméter a nyeregmagasság, amely egyszerű kérdésnek tűnik, de sajnos sok hibalehetőséget rejt. Ezzel majd kicsit később foglakozunk, most egy másik általunk érintett fix pont, a kormány van soron.

Egypár jó tanáccsal szolgálunk a kerékpártisztításról.
Feltételezem, hogy akinek van otthon bicaja, hallott már erről. Viszont az is nyilvánvaló, hogy nem sok emberke tesz bármit is azért, hogy ne úgy nézzen ki a kerékpárja, mintha most húzták volna ki a folyóból.

 

                                                                                                 Az első és legfontosabb a lánc tisztán tartása, hisz minden időjárási körülmény között szennyeződik, amely nem kívánt kopáshoz, korrózióhoz vezet. Minden bringázás után tisztítsd le.

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az E.T.R.T.O. méretjelölés. Szerencsére a különféle (és ráadásul nem is mindig következetesen alkalmazott) méretezések helyét fokozatosan átveszi az egységes, egyértelmű méretjelölés. A kerék- és gumiköpenygyártók jó ideje igyekeznek egységes, általánosan elfogadott méretjelölést kidolgozni.

Az E.T.R.T.O. (Európai Abroncs- és Keréktárcsagyártók Technikai Szövetsége) által ajánlott gumiméretezési eljárás lényege.

Biciklon - kerékpár szaküzlet és szerviz  Szombathely Paragvári u. 54.Tel.:+36 94 320 579 Mobil: +36 20 411 67 86

  Körmend Rákóczi u. 29. Mobil: +36 20 580 23 19